Pilates και αναπνοή

Να τι συμβαίνει οταν αναπνέουμε. Η τραχεία παίρνει τον αέρα μεσα στους βρόγχους οι οποίες διακλαδίζονται σε εκατομμύρια μικροσκοπικούς θύλακες για να μεταφερθεί ο αέρας στους πνεύμονες. Το οξυγόνο μεταφέρεται μεσα στο αίμα μέσω των θυλακών και μεταφέρεται απο ερυθρά αιμοσφαίρια στα τριχοειδή αγγεία. Ετσι το οξυγόνο απορροφάται τελικώς απο τους ιστούς και τους μύες μέσω των φλεβών.
Το διάφραγμα είναι ενας μύς σε σχήμα θόλου ανάμεσα στο στήθος και τους κοιλιακούς είναι ο κύριος αναπνευστικός μύς, έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί σαν αντλία, στην εισπνοή συστέλλεται και ο αέρας έλκεται στο εσωτερικό  και στην εκπνοή το διάφραγμα χαλαρώνει.
Στο Pilates προσπαθούμε να οδηγήσουμε την αναπνοή οχι μόνο στην πανω πλευρά των πλευρών αλλα και στα τελευταία για αυτο συχνά αποκαλείται πλευρική αναπνοή. Κατα την διάρκεια των ασκήσεων επιμένουμε πολύ στην σωστή αναπνοή οχι μόνο γιατί μεταφέρεται οξυγόνο στους ιστούς και στους μυές αλλα και γιατι αυτή η διαδικασία βοηθάει στο να έχουμε δυνατό κοιλιακό πυρήνα της πυέλου. Επίσης χρησιμοποιούμε την αναπνοή για να χαλαρώσουμε μυες που υπέρ λειτουργούν και δημιουργούν εντάσεις στο σώμα. Έτσι μαθαίνουμε να αναπνέουμε σώστα κατι το οποίο δεν το κανουμε κατα την διάρκεια της ημέρας καθώς χρησιμοποιούμε μόνο ενα κλάσμα της χωρητικότητα των πνευμόνων μας.
Ο αέρας εισπνέεται απο την μύτη μεταφέρεται το οξυγόνο στους μυές και σην εκπνοή διώχνουμε τις τοξίνες απο τον οργανισμό. Η εκπνοή εκτελείται με έλεγχο σαν να σβήνουμε τα κεράκια των γενεθλίων μας. Η αναπνοή καλο είναι να είναι αργή καθώς η γρήγορη θα καταφέρει μόνο να αυξήσει το άγχος μας!

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *