Pilates και Αντίθετες Δυνάμεις

Η έκταση (τέντωμα, διάταση, επιμήκυνση) των μυών του σώματος προς δύο αντίθετες κατευθύνσεις είναι το σήμα κατατεθέν ενός σώματος που ασχολείται με την κίνηση. Πρόκειται για μια ενέργεια που πηγάζει από ένα πολύ ισχυρό κέντρο, το βαθύτερο πυρήνα της κοιλιακής χώρας, (powerhouse) και καταλήγει με αντίθετες επιμηκύνσεις μέχρι τις άκρες των δακτύλων. Η πλέον χαρακτηριστική άσκηση pilates αυτού του είδους, είναι το double leg stretch. Εδώ, η απομάκρυνση και επιμήκυνση των χεριών από το κέντρο γίνεται διαμέσου της σπονδυλικής στήλης, των πλευρών και των ωμοπλατών. Αντίστοιχα, η επιμήκυνση των ποδιών γίνεται διαμέσου της κατώτερης μέσης, των γλουτών και του εσωτερικού των μηρών. Βάση στήριξης είναι το ιερό οστό και το κέντρο παραμένει σταθερό κι ενεργοποιημένο.

Το παραπάνω animation δείχνει ενδεικτικά το παράδειγμα δύο μόνο αντίθετων δυνάμεων που λειτουργούν στο σώμα. Συχνά, μια σύνθετη άσκηση, μπορεί να έχει επιμηκύνσεις μυών προς 4 και 5 διαφορετικές κατευθύνσεις. Στο roll over (φωτό), ή στο swan διαπιστώνουμε ότι xέρια και πόδια εκτείνονται με αντίθετη φορά, αλλά η κίνηση διαπερνά κι ενισχύει όλο τον κορμό. Με αυτόν τον τρόπο εργαζόμαστε επιμελώς στο κύριο «δόγμα» του Pilates, τη δύναμη και την ευλυγισία της σπονδυλικής στήλης.

Η γνώση μας στην στατική ανατομία της άσκησης μέχρι σήμερα, αναφερόταν αποκλειστικά σε μεμονωμένες μυϊκές ομάδες και στο πώς αυτές λειτουργούν. Στη μέθοδο pilates απ΄την άλλη, ενδιαφερόμαστε για την ανατομία της κίνησης, κι ενεργούμε έχοντας πλήρη επίγνωση του σώματός μας στην ολότητά του. Αισθανόμαστε την ενέργεια που πηγάζει από το powerhouse να ρέει κατά μήκος του σώματος, σε όλη τη διαδρομή της κίνησης, σχεδόν χωρίς να εμπλέκονται οι μεμονωμένοι μύες.

Η ενέργεια των αντίθετων δυνάμεων κατά την κίνηση, κάνει πραγματικά θαύματα και επανεκπαιδεύει το μυοσκελετικό μας σύστημα σε μια άρτια λειτουργία!

Θεοφανώ Καλπούζου

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *